Управлението на ресторанти е свързано с дълъг списък от предизвикателства: връзки с обществеността, набиране на персонал, инвентар, реклами и продажби, и това са само някои от тях. В много случаи собственикът на ресторанта може да бъде и негов управител, което често се отразява тежко на работата му, независимо колко е опитен.
По-долу са представени шест тайни за успешно управление на ресторант, които всеки трябва да знае.
Клиентът винаги е прав. Това е златното правило на всеки бизнес. Начинът, по който се справяте с трудните клиенти и разрешавате техните оплаквания, ще ги накара да се върнат отново във вашия ресторант или не. Уверете се, че сте наели професионални представители за обслужване на клиенти, които знаят как да изслушват, да поддържат положителното преживяване на клиентите и да решават проблемите творчески. Голяма част от управлението на ресторанта е не само да отговори на очакванията на клиентите, но и да ги надмине.
Намерете най-добрия човек за всяка роля. От сервитьори до кухненски персонал - уверете се, че сте наели най-подходящия човек за тази работа. Проверете препоръките и определете изпитателен срок от поне един месец, преди служителят да бъде нает окончателно. Уменията ви за управление на ресторант не трябва да се изчерпват с наемането на квалифицирани служители. Висококвалифицираните кадри, които притежават силни междуличностни умения, трябва да получат приоритет, особено в ресторантьорския бизнес, където работата в екип и комуникацията са незаменими.
Ресторантьорите трябва да обърнат внимание: ключът към създаването на добро впечатление от вашия бизнес може да не е храната, обслужването или декорът. Най-открояващото се преживяване на клиента в ресторанта обикновено не е на масата, а в тоалетната. Неотдавнашно проучване на YouGov установи, че 97 % от британците биха се отказали да се върнат в ресторант, ако тоалетната е непочистена. Това би трябвало да е предупредителен сигнал за собствениците на ресторанти, които може да пренебрегнат значението на хигиената и чистотата на тоалетните за създаване на правилно впечатление.
Освен това 85 % от клиентите биха посъветвали другите да не посещават ресторант, ако тоалетните не отговарят на техните стандарти за хигиена и чистота. Двадесет и четири процента от недоволните клиенти биха се почувствали толкова силно, че биха се оплакали публично в интернет. Тъй като ресторантите се борят да останат на повърхността, а големи вериги като Jamie's Italian, Byron и Prezzo обявиха затварянето си, никога не е било по-важно да се създаде добро впечатление у посетителите.
В днешната силно конкурентна ресторантьорска индустрия иновациите в менюто могат да бъдат мощен инструмент за увеличаване на продажбите и привличане на нови клиенти. Включването на нови, креативни и вълнуващи ястия в менюто ви може да помогне да издигнете бизнеса си, да увеличите размера на оборота и да привлечете широк кръг клиенти, които търсят уникално преживяване.
Като собственик на ресторант трябва да сте наясно с влиянието, което менюто ви оказва върху вземането на решения от клиентите ви. В края на краищата окото се храни първо, а добре изпълненото, иновативно и естетически издържано меню е най-добрият начин да привлечете тези поръчки.
Фактори като музика, осветление, пространство, произведения на изкуството и обща атмосфера се съчетават, за да създадат комфортна, интимна и романтична обстановка в ресторанта. Атмосферата в ресторанта е много важна за успеха на ресторанта. Осветлението трябва да е перфектно, а масите да са добре подредени.
Разширяване на продажбите и намаляване на разходите. Това е ABC управление на ресторанта и основно начинът за реализиране на печалба. Една от идеите е да обслужвате по-големи или по-малки събития. Друга възможност е да се представят промоции и тенденции за намаления. Най-важното, което трябва да имате предвид, е да поддържате ниски разходи за храна и високи печалби, без да правите компромис с качеството на менюто или услугите си. Интересното меню, което кара клиентите да получават стойност за парите си, винаги трябва да бъде на първо място в списъка ви.
Мониторинг на паричния поток. В продължение на предходната точка следете внимателно размера на паричните средства, които постъпват в ресторанта ви, и тези, които излизат от него. Направете наблюдението на паричните потоци основна част от ежедневните си задачи по управление на ресторанта. Също така извършвайте седмична и месечна проверка на паричните потоци, за да избегнете финансов риск.
Намиране на начини за реклама. Има безкрайно много начини да рекламирате ресторанта си. Но първо, уверете се, че динамиката на управлението на ресторанта ви е готова за такова приключение, тъй като една-единствена реклама може да доведе наведнъж много клиенти в заведението ви. Със сигурност най-лесният начин за популяризиране на вашия ресторант е чрез "от уста на уста". Цифровият маркетинг обаче е най-добрият вариант днес, като се има предвид огромният брой потребители на интернет. Започнете с уебсайта си и добавете към него атрактивни снимки, лесни за четене менюта и достъпни промоции. След това преминете към социалните медии, по-специално Instagram, Facebook и TikTok.
Други статии
Защо да изберете къща за гости вместо хотел? Кои са едни от най-посещаваните къщи в България?
Ако искате да избягате от шума и суетата на големия град, къщата за гости е най-добрият вариант. В нея можете да се наслаждавате на тишината и естествената красота по цял ден. Неслучайно настаняването в частна къща е много популярно сред семейства с малки деца - малчуганите могат да играят в околностите на къщата и да се разхождат в тихи живописни места.
Пътна помощ в България. Как да получим помощ във всеки един град в страната?
Пътната помощ не само спасява време, но и спасява животи, като осигурява спешна медицинска помощ и подпомага при неработоспособни автомобили. Тя създава увереност и безопасност за всички участници в движението, като предоставя на водачите сигурността, че в случай на необходимост има специалисти, готови да им помогнат.
Гурме наслада в София - Най-добрите шеф ресторанти в града
В София, където старото среща новото, съществуват ресторанти, които предлагат върховни гурме изживявания. В последните години градът се утвърди като място, където традициите се преплитат с иновациите, а гурме ресторантите предлагат на своите гости уникални вкусови изживявания. Шеф готвачите в София не просто приготвят храна – те създават истински произведения на кулинарното изкуство, които разказват истории и предизвикват сетивата
Традиционният бирфест на Стара Загора - BEERфест 2024: Празник на бирата и музиката
Стара Загора е готова да приеме деветото издание на BEERфестът, което ще се проведе от 4 до 8 септември 2024 г. в парк "Загорка" (до Лидл). Това събитие обещава да предложи пет дни на музика, бира и добро настроение, привличайки както местните жители, така и гости на града от цялата страна.